close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שיפוץ בניין משותף

מערכת שורשכט אב, תשעט30/08/2019

כאשר ניגשים למשימה של שיפוץ בניין משותף, חשוב לעבור אותה בליווי גורם מקצועי שמתמחה ספציפית בתחום זה

תגיות:
בכל רגע נתון, ישנם עשרות ומאות בתים בישראל שנמצאים בתהליך שיפוץ. שיפוץ אמבטיה, שיפוץ מטבח, שיפוץ כולל – כל סוגי השיפוץ, הכל במטרה לשפר את איכות החיים
שלנו בבית. תחום ספציפי ששונה מכל סוגי השיפוץ הוא התחום של שיפוץ בניין משותף, תחום שמעבר להיבטים המקצועיים של השיפוץ עצמו, מחייב יכולת התנהלות מול קבוצה של דיירים שלעיתים אוחזים בעמדות מנוגדות ביחס ליעדי השיפוץ והאופן הנכון לבצע אותו. בדיוק מהסיבה הזאת וכפי שנסביר בהמשך, כאשר ניגשים למשימה של שיפוץ בניין משותף, חשוב לעבור אותה בליווי גורם מקצועי שמתמחה ספציפית בתחום זה.

האתגרים הייחודיים של שיפוץ בניינים משותפים
שיפוץ בניין משותף הוא פרויקט שמגלם בתוכו שני אתגרים ייחודיים ביחס לפרויקטי שיפוץ אחרים:
שטח משותף – בבניין משותף, בניגוד לכל מבנה מגורים אחר, ישנו מה שנקרא השטח המשותף, קרי השטח שכולל את הלובי, את רחבת הכניסה, את הגינה, את המעלית, את חדר המדרגות, את הגג ואת החניה. כל אלה הם רכיבים שאנשי שיפוץ שלא מכירים את תחום הבניינים המשותפים, פשוט לא יודעים לעבוד איתם. בהקשר זה אפשר לציין גם את נושא ההיקף. בעוד שבית פרטי הוא מבנה קטן יחסית שניתן להשלים את השיפוץ שלו בקלות ובמהירות, הרי שבניין משותף משלב אתגרים ייחודיים של עבודה בגובה, עבודה על משטחים גדולים ורחבי ידיים וביצוע עבודות בהיקף גדול.

ריבוי דיירים – בבניין משותף, בניגוד לכל מבנה מגורים אחר, פרויקט השיפוץ מנוהל למעשה מול מספר דיירים ולא מול דייר אחד. המשמעות היא שבתהליך של שיפוץ בניין משותף ישנן מספר ישויות נפרדות שלכל אחת מהן זכות החלטה כמו כל אחת אחרת, לכל אחת דעה משלה, עמדה משלה, תקציב משלה ורצונות משלה, ואת כל אלה צריך לחבר לכדי הסכמה אחת שסביבה יכולים להתאחד כל הדיירים. זה לא נשמע פשוט ובמציאות זה עוד הרבה פחות פשוט.

הצורך באיש מקצוע מומחה
בהתאם לאתגרים הייחודיים שהזכרנו לעיל, פרויקט שיפוץ בניין משותף הוא פרויקט שחייב להתבצע על ידי גורם מקצועי שמתמחה ספציפית בעבודה עם בניינים משותפים. גורם כזה יודע כיצד לנהל את התהליך מול הדיירים על מנת להביא את כלל הדיירים לידי הסכמה בצורה מדורגת. גורם כזה יודע להתמודד עם סרבנות של דיירים מסוימים באמצעות מתן הסברים מקצועיים והפחתת חוסר הוודאות. גורם כזה יודע כמובן לבצע את כלל העבודות הנדרשות, בין שמדובר בפרויקט שמתמקד בשטח המשותף בלבד ובין שמדובר בפרויקט שכולל שיפוץ כולל של כל הבניין, לרבות הדירות הפרטיות המצויות בו.
הדברים הם כל כך חד משמעיים עד כדי כך שבחירה באיש מקצוע שאינו מגיע מהתחום של בניינים משותפים, מבטיחה כמעט בוודאות בעיות, ליקויים ואולי גם כשלון של הפרויקט כולו. שיפוץ בניין משותף הוא פרויקט למומחים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה